24 آبان ، سالروز رحلت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی

24 آبان ، سالروز رحلت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی. مشهور به علامه طباطبایی مفسر، فلیسوف، اصولی، فقیه، عارف و اسلام شناس

کد : 1185 | تاریخ : 24 آبان 1400

سید محمدحسین طباطبایی(۱۲۸۱- ۱۳۶۰ش) مشهور به علامه طباطبایی مفسر، فلیسوف، اصولی، فقیه، عارف و اسلام‌شناس. وی از عالمان تأثیرگذار شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در قرن ۱۴ش بود. او نویسنده تفسیر المیزان و کتاب‌های فلسفی بدایة الحکمة، نهایة الحکمة و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.

خاطره ای از رابطه امام خمینی قدس سره با علامه ره

به نقل از سید محمد قاضی طباطبایی از نزدیکان علامه حضرت امام خمینی قدس سره اندکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به قم رفتند و همسایه دیوار به دیوار علامه طباطبایی ره شدند. علاقه‌مندان امام برای دیدار با ایشان، گاهی اوقات از دیوار خانه علامه بالا می‌رفتند تا به خانه حضرت امام بروند و باعث آزار و اذیت علامه می‌شدند.

روزی برای دیدار با علامه به منزل او رفتم. بعد از مدتی علامه به همراه من برای دیدار با امام خمینی(ره) به منزل امام رفتند. امام به شوخی به علامه فرمود:«آقای طباطبایی! ما شما را اذیت می‌کنیم و باید شما به دادگاه بروید و علیه ما شکایت کنید!» علامه نیز در جواب شوخی امام عرض کرد: «دادگاه شما فایده‌ای ندارد؛ چون مسئولیت دادگاه‌ها با شماست! من باید به خدا شکایت کنم!»

انتهای پیام /*